دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1389)
تعداد مقالات: 12
تحلیل قدرت بسیج، کنشگری و اقناع سازی بازار سنتی در فرایند انقلاب اسلامی بر پایه مولفه های قدرت نرم
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 7-28
چکیده
با توجه به اینکه قدرت نرم جهت دهنده به ذهن و رفتار در همه حوزه های اجتماعی و توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران است و جنس آن از نوع اقناع است؛ تحقیق حاضر تلاش دارد نشان دهد که نهاد بازار سنتی چگونه به واسطه ... بیشتررسانه های نوین ابزار قدرت نرم در دیپلماسی دولتها
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 29-56
چکیده
هدف پژوهش تبیین نقش رسانه های نوین به عنوان ابزار قدرت نرم در دیپلماسی دولتها و رویکرد پژوهش ترکیبی است که ازتکنیک دلفی برای استخراج وجمع بندی متغیرهای قدرت نرم،رسانه های نوین و دیپلماسی وبرای دستیابی ... بیشترواکاوی شاخصه های قدرت نرم قیام 15 خرداد 1342 با تاکید بر اندیشه امام خمینی (ره)
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 57-74
چکیده
یکی از ویژگی های برجسته قیام 15 خرداد 1342 ماهیت دینی،مردمی و خودجوش آن بود که باعث خروش و زمینه حرکت آحاد ملت و موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید.مرجعیت امام خمینی(ره) عامل وحدت و تحرک مردم در این قیام ... بیشترقدرت نرم رسانه؛ ابزار سخت آمریکایی برای تغییرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 75-97
چکیده
با ظهور تکنولوژیهای مدرن و پیچیدهتر شدن جوامع انسانی و نقش رسانهها در مناسبات جهانی، قدرت نیز ماهیت متفاوتی به خود گرفته است. قدرت سخت، بدون پشتیبانی قدرت نرم و بالعکس، قادر به حفظ برتری خود نیست. ... بیشتربررسی رابطه جنگ نرم و شکافهای قومی در جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی نقش شبکههای بی بی سی، رادیو فردا و صدای امریکا
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 99-124
چکیده
تحول در ماهیت قدرت به تحول در ماهیت جنگها نیز منجر شده است؛ اگر جنگ سخت با اشغال سرزمین، تضعیف یا براندازی یک نظام سیاسی با بهره گیری از ابزار نظامی محقق میشود، جنگ نرم با تأثیرگذاری بر ادراکات، نظام ... بیشترتبیین نقش رسانه های همگانی در خط مشی عمومی به مثابه قدرت نرم
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 125-140
چکیده
دولتهای مدرن دارای جامعه و همین طور سازوکارهای پیچیده هستند. این جوامع با تصمیمات آنی، بسیط و بدون جامعنگری قابل اداره نیستند. رسانه و شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از ارکان جامعه مدرن، نقش بسزایی ... بیشترراهبردهای قدرت هوشمند جمهوری اسلامی ایران در بحران سوریه
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 141-168
چکیده
قدرت هوشمند ترکیب هدفمند و هوشمندانه قدرت سخت (زور و اجبار) و نرم (اقناع و جذابیت) اسـت که بهرهگیری از آن منجر به ارتقای تواناییهای یک کشور در سیاست خارجی و کسب منافع ملی با صرف هزینه و زمان کمتر است. ... بیشترشناسایی مؤلفههای الگوی شایستگیهای مدیران آجا (مطالعه فرا ترکیب)
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 169-208
چکیده
تناسب شایستگیهای مدیریتی مدیران آجا بهمنظور اداره و مدیریت نهادها و سازمانها، میتواند در موفقیت سازمانها نقش اساسی ایفا کند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی شایستگیهای مدیران آجا و ارائه الگویی ... بیشترجایگاه ایران در ابتکار کمربند و جاده به عنوان سیاست قدرت نرم چین
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 209-230
چکیده
به نظر می رسد مهم ترین عنصر سیاست قدرت نرم چین، ابتکار کمربند و جاده باشد و چین به دنبال سرمایه گذاری مازاد سرمایه خود در احیای جاده باستانی ابریشم است.این مقاله نشان میدهد که دولت چین به طور فعال دیپلماسی ... بیشترمدلسازی تأثیر مدیریت دانش به مثابه قدرت نرم بر عملکرد حیاتی سازمان با نقش میانجیگری مدیریت استراتژیک منابع انسانی
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 231-245
چکیده
با پیادهسازی و بهبود مدیریت استراتژیک منابع انسانی میتوان روند و جریان مدیریت دانش در سازمانها را کنترل کرد و از این دانش در جهت نیل به اهداف سازمانی استفاده کرد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف سنجش ... بیشترتبیین ابعادومولفه های ارتقای رفاه عمومی بارویکرد قدرت نرم
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 247-271
چکیده
در هر جامعه، توجه دولتمردان و سیاستگذاران به رفاه امری مهم و ضروری تلقی می شود؛ زیرا رفاه از شاخص های اصلی توسعه است و جزء عناصر کلیدی در رشد و پیشرفت جامعه محسوب می شود. جمهوری اسلامی ایران برمبنای آموزه ... بیشترضرورت شکلگیری گفتمان مقاومت در راه نیل به تمدن اسلامی از دیدگاه آیتالله خامنهای
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 273-295